lørdag den 5. februar 2011

kalmerunionen












Når jeg lytter til dette stykke musik - tænker jeg på alle de beslutninger som politisk kan få mennesker til at tabe pusten - jeg elsker billederne til dette stykke - og ligeledes tonerne. IDag er der ikke meget af det nye musik jeg kan lide - for mig er der en dissamklang imellem ord og musik - for mig er synes det som at musik og ord ikke følges ad.




Lidt ligesom de politiske spil rundt omkring i korridorene - faktisk er det måske ikke så meget på vores hjemlige front som andre steder rundt omkring.




Nærdemokrati har altid sagt mig en del - og jeg stemmer altid - uanset hvad valg det er og altid har jeg stemt det samme. Det gør jeg måske ikke næste gang - men jeg er i vildrede der - for enten skal jeg tænke udefra og ind eller den omvendte vej endnu engang.




Den anden dag var der en af de mennesker jeg mødte i mit liv - som havde læst at Euroen var voldsomt under pres og sikkert ville ende med at kolapse......... Kronen har det heller ikke for godt Nationalbanken opkøber rigtig meget guld for at sikre den..... og i den forbindelse kan det ikke undgåes at man ser et lille lys - måske for at vi alle får øjnene op for at der faktisk er en anden vej.




6. klassen ovenfor har i teksten arbejdet med kalmerunionen og margrethe den 1. - og måske er tiden inde til en eller anden form for kalmerunion .......... men hvordan ?




Ja de nordiske lande - måske England kan komme på tale også - det var jo Grundtvigs håb.....


Han så ikke meget sjovt i abekattene fra syd.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar