lørdag den 5. februar 2011

Flaget idag er hejst...

Idag flages der udenfor hospitaletsmurer - det er vist for Kronprinsessen ........ i den forbindelse tænkte jeg lidt videre på alle disse forbilleder såvel de politiske som andre lige fra den ene yderlighed til den anden.

Medens jeg sad der og tænkte - kom jeg til at tænke på de forskellige love der bliver til på borgen....

Da jeg fik min datter var det mit ønske - men faderens ønske at han skulle opgives som far - faktisk havde jeg helst villet gå alene - men blev ramt af panik... om tvivl osv.

Et slag bragte mig til tælling og jeg måtte give afkald på min underskrift. Siden har jeg måttet slås med min tvivl om hvad der var bedst - at leve med drømmen om den far hun aldrig havde eller fik eller fakta om hvad det nu blev til.

Jeg ved ikke helt men idealet er vel at børn skal kende deres forældre - og også helst se dem - men hvis det nu ikke er muligt er det måske bedst at ha en at kende til.

Når min datter idag siger til socialforvaltningen at hun vil bo hos sin mor - og socialforvaltningen hellere ser hende bo hos en plejefamilie - så er det vel fordi de forventer at hans liv gentager sig i hendes liv..

Det er jo deri min egen frygt den lå - men om jeg nogensinde slipper frygten det aner jeg ikke...
Lige så lidt som jeg ved om jeg overhovedet nogensinde kommer ud fra dette helvede igen.
Jeg stemples stadig psykotisk og må nu heller ikke ha kontakt til mennesker med en anden tro - mennesker som faster om fredagen osv.... Jeg ønskede mig en anden sagsbehandler og det håber og tror jeg på at det imødekommes - for det er ikke alle kvinder der kan tænke eller læse særlig godt.

Faktisk husker jeg sagsbehandleren sige - at min datters far jo ikke var rask og derfor skulle han skånes.......... hans liv var alligevel mærket og livet ikke så langt. Men i denne forbindelse vil jeg så indskyde at hans far levede meget lang tid udover den tid han fik af lægerne.

Ingen kender alligevel dagen før natten er gået - og ukrudt forgår ikke så let.... eller var ukrudtet cocktailen - kun børnene fortalte om deres oplevelser moderen talte heller ikke ondt om dem der var døde....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar