mandag den 31. januar 2011

at tale ondt om andre.

Det er noget jeg ikke bryder mig om - gør det helst ikke - og kritiserer også nødigt andre... idag kom jeg til at tænke på en blog jeg engang skrev om en politimester - som vi havde i vores by - en vaskeægte konservativ mand - men jeg fortalte aldrig om den måde hvorpå han kom i byrådet på !
Ligeledes fortalte jeg heller ikke historien om en anden konservativ skoleinspektør - hvorfor skulle man egentlig det ? Begge mænd er døde og det nytter jo ikke noget at genoplive noget som er dødt - men det kan fint stå som modstykke til hinanden.

Begge mænd gjorde det faktisk godt da de kom i byrådet.... sådan som jeg kan vurdere det - mens andre måske har haft en mindre heldig karriere der. Men når summen af de flestes virke lægges sammen har alle sikkert efterladt sig et rigtig smukt stykke arbejde - men ofte er det de uheldige ting som bemærkes.

Mange ting afhænger af de hylder vi kommer ind på - om de hylder passer til de personligheder vi er osv....

Derfor kan systemisk tænkning ikke stå alene. Det er et spørgsmål omkring personlighed og evnen til at kunne se de ressourser der er i mennesker frem for begrænsninger.

Det med at skrive - det er jeg måske ikke så god til - men jeg kan andre ting som er bedre.

Når jeg har det bedst eller de perioder hvor jeg har det bedst - der har jeg ofte lyst til at skrive børnebøger... men det afhænger altså af om jeg er inspireret eller ej.... sidste år - havde jeg en gevaldig lyst til at fortælle om dagen - man kan sige jeg forberedte mit arbejde om natten - hvor der var fred sov lidt - og stod op og gik på arbejde kom hjem og tog en ordentlig eftermiddagslur - så sammenlagt var jeg i hvile 8 timer - ok Pizzabudet blev der ringet en del efter - det gav mig energi til at gribe mit arbejde på en ny måde. Min rytme hang i bund og grund sammen med skema sammensætningen - der bestemt ikke var særlig hensigtsmæssig.

Jeg sov så når jeg kom hjem........ nøjagtigt som hvis jeg havde haft natarbejde......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar