søndag den 30. januar 2011

at betale for noget man ikke sådan lige havde forventet.


Den anden dag blev jeg ringet op af mit teleselskab der havde fundet ud af at jeg betalte for noget musik fra et nummer jeg aldrig har bestilt - og ligeledes har min datter heller ikke bestilt noget sådan - det samme overgik mig engang på arbejde - hvor en af anklagerne bla. at vores mobilregning var for stor på klassen.

Jeg fandt hurtigt ud af at det måtte stamme fra et nummer hentet på facebook eller lign. så vores afdelingsleder var hurtig til at standse den ullykke.

Men desværre har nummeret alligevel fundet vej til mig - og det var så for egen regning denne gang - gudskelov er der nu sat en spærring på dette nummer....


Men at tro at tiden med et anbragt barn er en økonomisk gevinst - må siges nej til.
Da socialrådgiveren fra familieafdelingen indlagde mig var det første jeg skulle bemærke at jeg som enlig forsørger ikke havde råd til at bo i egen bolig og jeg skulle bo i almennyttigt byggeri..... hvortil jeg spurgte hvorfor ?
Det er også mere værd at du har en vaskemaskine end din datter har en hest. Hvortil jeg svarede - jamen det er da ikke et spørgsmål om økonomi - men derimod plads at jeg ikke har en vaskemaskine ....... vi kunne såmænd godt ha råd til det hele - for så ville min datter ikke længere skulle gå i dus....

apropros fritidsordning så er det jo underligt men den betaler jeg også stadig kan jeg se ud af min betalingsservice.

Det næste hun sagde var - nu betaler observationsstedet din datters mobil - det skal du ikke tænke på....... Vi tager os ligeledes af at melde din datter til musikundervisning. - alle udgifter dækkes af stedet.


Til hendes forsvar skal så siges at jeg aldrig søgte om at udgiften til placeringen skulle indtægt reguleres - men jeg sagde til hende at jeg havde råd til at betale det det kostede også selvom jeg ikke længere modtog børnebidrag.


Mén regner jeg udgiften ud foruden det tab af børnepenge som jeg har haft - har udgifterne til min datter næsten været dobbelt så store i den tid hun har været plantet udenfor eget hjem - som hvis hun havde været hjemme.

Rideundervisning - og fritidsklub og telefon plus betaling for opholdet har samlet set været - 4000 - 5000 om måneden - for det kan vi faktisk ha mange heste........

Grotesk... men nu har jeg så heller ikke haft de store madudgifter og transport udgifter - de er dækket dels hospital og mine forældre som jeg vist skylder en klækkelig sum efterhånden.........

Ingen kommentarer:

Send en kommentar